|
|
Angielski bliżej nas - kultura i zwyczaje krajów anglojęzycznych. |
|
Projekt zajęć z języka angielskiego „Angielski bliżej nas – kultura i zwyczaje krajów anglojęzycznych”, realizowany w Przedszkolu Miejskim nr 9 w Łodzi autorstwa Anety Czaplińskiej.
Miejsce i czas realizacji projektu:
Projekt zajęć z języka angielskiego „Angielski bliżej nas – kultura i zwyczaje krajów anglojęzycznych”, realizowany będzie w Przedszkolu Miejskim nr 9, ul. Bracka 51a w Łodzi, co drugi miesiąc, począwszy od października 2018, w roku szkolnym 2018/2019.
Zasięg projektu:
Projekt zajęć z języka angielskiego „Angielski bliżej nas – kultura i zwyczaje krajów anglojęzycznych”, realizowany będzie w dwóch, najstarszych wiekowo grupach (dzieci 5 i 6 letnie), a więc w „Wiewiórkach i w „Sowach”.
Podstawa programowa:
Projekt ma swoje oparcie w założeniach aktualnie obowiązującej podstawy programowej:
„Tworzenie sytuacji edukacyjnych sprzyjających budowaniu zainteresowania dziecka językiem obcym nowożytnym, chęci poznawania innych kultur”.
Założenia projektu i cele:
Projekt zajęć z języka angielskiego „Angielski bliżej nas – kultura i zwyczaje krajów anglojęzycznych”, jest dedykowany dzieciom ze starszych grup w przedszkolu i ma na celu przede wszystkim zachęcić dzieci do poznawania wybranych zwyczajów i kultur panujących w różnych krajach porozumiewających się w języku angielskim.
Główne cele projektu stanowią:
-
Zapoznawanie dzieci z wybranymi zwyczajami obowiązującymi w różnych krajach anglojęzycznych.
-
Przybliżenie dzieciom kultur innych narodów, rozwijanie poczucia szacunku dla odmiennych kultur i zwyczajów.
-
Kształtowanie umiejętności zapamiętywania nowych słów i zwrotów.
-
Rozwijanie i utrwalanie słownictwa już poznanego podczas zajęć z języka angielskiego.
Metody nauczania stosowane podczas zajęć:
-
Metoda Total Physical Response (TPR). – zakłada uczenie się poprzez wykonywanie poleceń, instrukcji nauczyciela, które najpierw wykonuje sam nauczyciel. W konsekwencji dziecko samo potrafi wydać polecenie, instrukcję innym dzieciom. W tej metodzie angażuje się ruch całego ciała.
2. Metoda audiowizualna – nauka następuje poprzez połączenie obrazu z dźwiękiem.
3. Metoda audiolingwalna – opiera się na wielokrotnym powtarzaniu słów, zwrotów, chórem bądź indywidualnie.
4. Metoda komunikacyjna –będąca wypadkową wielu metod. Zakłada, iż każda sytuacja mająca miejsce na zajęciach jest pretekstem do komunikowania się.
Techniki nauczania:
1. Nauka przez zabawę - gry i zabawy językowe.
2. Nauka przez piosenkę, rymowankę, wiersz.
3. Nauka przez działanie - dzieci wykonują jakieś zadania, czynności, prace, eksperymenty, odgrywanie ról.
4. Techniki multimedialne ( wykorzystywanie video - łączenie obrazu z dźwiękiem).
Formy pracy: 1. Praca z całą grupą. 2. Praca indywidualna np. kolorowanie, układanie, wycinanie. 3. Praca w zespołach, drużynach.
Materiały i środki dydaktyczne: - plansze tematyczne i mapy - flashcards – kartoniki obrazkowe - płyty CD z nagraniami piosenek
- kartony, kredki, nożyczki.
Tematyka zajęć:
-
Wielka Brytania i Irlandia Północna.
-
Stany Zjednoczone.
-
Kanada
-
Australia
-
Nowa Zelandia.
|
|
Kontakt
Przedszkole Miejskie
Nr 9 w Łodzi
Bracka 51a
91-717 Łódź
tel. 0-42 656 24 06
Redakcja: Anna Kozłowska
Wykonanie strony: Michał Lasocki
Liczba odwiedzin:
3834894 od 15.01.2006 Użytkowników online:
1
|