Hasło: Ja i moje miasto.
Cele priorytetowe do realizacji na rok szkolny 2019/2020
-
Wspieranie dziecka oraz zapewnienie mu odpowiednich warunków rozwoju poprzez uświadamianie mu przynależności do miasta i regionu.
-
Kształtowanie postaw prospołecznych i przygotowanie dzieci do życia w społeczeństwie, ze zwróceniem uwagi na wykorzystanie technologii informacyjnych.
-
Realizowanie zadań przedszkola we współpracy ze środowiskiem lokalnym i instytucjami publicznymi.
-
Realizowanie podstawowych kierunków oświatowych państwa na rok szkolny 2019/2020.
-
Realizowanie innowacji pedagogicznej pn. "Ekolaki w lesie przebywają" - organizacja cyklicznych zajęć wyjazdowych.
-
Realizacja programu edukacji ekologicznej pn. "Czyste powietrze wokół nas".
Pracujemy w naszym przedszkolu opierając się na programach:
-
"Wokół przedszkola" autorki: M. Kwaśniewska, J. Lendzion i W. Żaba-Żabińska; Wydawnictwo MAC 2018r.
Oraz programach i projektach własnych:
-
PLAY and LEARN - baw się i ucz" - program zajęć dwujęzycznych (Karolina Janowska, Anna Kozłowska)
-
Program zajęć teatralnych "Teatr przedszkolaka" autorstwa Karoliny Janowskiej.
-
Program nauczania języka angielskiego w przedszkolu dla dzieci 3 – 6 letnich autorstwa Anety Czaplińskiej
-
Program zajęć z zakresu Terapii Pedagogicznej autorstwa Anety Czaplińskiej
Przedszkole jest jak ocean,
którego nie należy lekceważyć.
***********************
"Zabawa jest czymś uniwersalnym i przynależnym zdrowiu; Bawienie się służy zdrowiu, gdyż sprzyja rozwojowi; Bawienie się skłania dzieci do nawiązywania relacji grupowych i kontaktów; Bawienie się może być dostępną każdemu dziecku formą komunikowania się..."
Donald W. Winnicott
***************************
Dziecko i dorosły- to dwie różne części ludzkości, które wzajemnie wpływają na siebie i przy obopólnej pomocy powinny współistnieć w harmonii. To nie jest więc tylko tak, że dorosły musi pomagać dziecku, ale także dziecko musi pomagać dorosłemu.
Maria Montessori
*******************************
Pamiętaj - dziecko to mały człowiek,
który traktowany jest podmiotowo:
- słuchamy tego co mówi,
- działamy zgodnie z jego potrzebami,
- spełniamy jego oczekiwania,
- pomagamy dziecku korzystać z radości poznawania świata,pomagammy mu zrobić to samemu.
Szczęście dziecka to chwile intensywnej radości czerpanej z odkrywania uroków otaczającego świata oraz własnego rozwoju.
Maria Łopatkowa
|