W kwietniu nasze przedszkole wzięło udział w projekcie „Edukacja, promocja i profilaktyka w kierunku zdrowia jamy ustnej skierowana do małych dzieci, ich rodziców, opiekunów i wychowawców”, który był współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej. Na samym początku wszystkie przedszkolaki poznały królika Pampisia, który przez cały tydzień uczył dzieci jak dbać o higienę jamy ustnej oraz całego ciała. Dzieci dzięki filmom animowanym dowiedziały się skąd się biorą zęby oraz jak należy je prawidłowo myć. Przedszkolaki wiedzą już, w jaki sposób należy dbać o higienę własnego ciała oraz znają produkty, które korzystnie wpływają na nasze zdrowie oraz te, które mogą nam zaszkodzić. W grupie Wiewiórek dodatkowo odbyło się spotkanie ze stomatologiem, który wyjaśnił dzieciom jak ważne jest dbanie o higienę jamy ustnej. Biedroneczki z pomocą nauczyciela wykonały własną piramidę zdrowia i dowiedziały się, czego powinniśmy jeść jak najwięcej, a czego unikać. Dla utrwalenia, na papierowych talerzykach naklejały własne propozycje zdrowych posiłków i przygotowały zdrowy koktajl owocowy. Dzieci uświadomiły sobie jak ważny dla naszego zdrowia i ciała jest ruch i sport, dlatego nie obyło się bez przeróżnych zabaw ruchowych i konkurencji sportowych. Na koniec tygodnia wszystkie dzieci spotkały się na sali gimnastycznej, aby wziąć udział w wielkim sprawdzianie wiedzy, którą udało im się zdobyć w ciągu ostatniego tygodnia. Dzieci odgadywały zagadki, kończyły rymowanki, śpiewały piosenki o szczotce, paście i mydle, wspólnie się gimnastykowały, układały puzzle przedstawiające czynności higieniczne, losowały z magicznego worka przedmioty służące do mycia oraz odgadywały z zamkniętymi oczami, które produkty są dla nas zdrowe, a których lepiej nie jeść. Na sam koniec wszystkie przedszkolaki otrzymały pasty i szczoteczki do zębów od królika Pampisia za to, że tak wiele nauczyły się w ciągu tygodnia o zdrowiu.
Dagmara Bednarek
Karolina Janowska
Anna Komorowska
**************************
|