Przygotowanie dzieci do bezpiecznego uczestnictwa w ruchu drogowym, zapoznanie z podstawowymi zasadami postępowania w ruchu drogowym, wyrobienie bezpiecznych i kulturalnych zachowań to jedno z ważniejszych zagadnień realizowanych w naszej grupie. Zapoznajemy dzieci z zasadami bezpiecznego poruszania się po jezdni i chodniku, poznajemy wygląd i znaczenie kilku ważnych znaków drogowych, takich jak: przejście dla pieszych, droga wyłącznie dla rowerów, uwaga dzieci, sygnalizacja świetlna itp. Chodzimy na spacery, na skrzyżowania i jeździmy na wycieczki gdzie możemy wprowadzić w czyn nasze teoretyczne przygotowanie. Sówki doskonale sobie radzą, ale my zdobytą wiedzę wciąż będziemy przypominać i utrwalać.
****************************************
Idąc w tym temacie dalej, pojechaliśmy 18 września 2018r. do Muzeum Komunikacji Miejskiej. Zapoznaliśmy się tam z historią komunikacji miejskiej w Łodzi i uczestniczyliśmy w zajęciach „Akademii kulturalnego pasażera”. Sowy oglądały z podziwem makiety tramwajów i autobusów, zdjęcia dawnych pojazdów i elementy ich wyposażenia w różnych okresach. Zafascynowały je również zbiory biletów, legitymacji i kasowników od tych dawnych do współczesnych.
Przedszkolaki uczyły się, jak powinien zachowywać się pasażer, a więc nie tylko kasować bilet i zachowywać czystość, ale również obdarzać szacunkiem osoby starsze i być życzliwym dla innych pasażerów oraz szanować cudzą własność. Każde dziecko składało kartonowy autobus, dostało kolorowankę i upominek. Po powrocie do przedszkola „Sówki” bawiły się złożonymi przez siebie autobusami i dzieliły wrażeniami z wycieczki.
***************************************************
Następnego dnia, 19 września, zaprosiliśmy do naszej klasy panią Ewę z Wiewiórek, która przybyła do nas ze swoim pojazdem – rowerem. Opowiadała, demonstrując wyposażenie swojego jednośladu, pokazała elementy stroju rowerzysty oraz przekazała wiele cennych wskazówek dotyczących bezpiecznej, a tym samym przyjemnej jazdy na rowerze. Bardzo dziękujemy :)
Halina Lasocka
Magdalena Kawczyńska
**************************************
***************************************
|