Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych
w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, iż:

  1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Kontakt”,
  2. Pana/Pani dane osobowe są przetwarzane w celu należytego udostępniania strony internetowej oraz prawnie uzasadnionemu obowiązkowi wywiązania się z art.5 ust.2 RODO,
  3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
  4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej. Pana/Pani dane osobowe mogą być przekazywane do państw trzecich
    i organizacji międzynarodowych, które zapewniają odpowiedni stopień ochrony danych osobowych,
  5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania, promocji działalności PM 9 w Łodzi
  6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
  7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
  8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
  9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
» Zapoznałam/em się

 
O nas
Grupy
Imprezy i uroczystości
Zajęcia dodatkowe
Dla rodziców.
Archiwum
Jak skutecznie rozmawiać z dzieckiem.
Zalety przedszkola.
Zachowania agresywne u dzieci i sposoby...
Zjawisko agresji u dzieci cd.
Postawy rodzicielskie a osobowość dziecka.
Nadopiekuńczość ze strony rodziców.
Karać dziecko czy nie?
O dojrzałości szkolnej.
Inne w domu, inne w przedszkolu.
Obraz szkoły w oczach dziecka.
Kiedy nasze dziecko się złości.
Test rozwoju reakcji słuchowych i mowy.
ADHD
Rola rodziny i przedszkola...
Rola książki w życiu dziecka przedszkolnego.
Komputer i oczy.
Dlaczego cała Polska czyta dzieciom?
Dysleksja rozwojowa.
Przyroda w wychowaniu przedszkolnym.
Plastyka w życiu dziecka.
Komputer w przedszkolu?
Przedszkolak- rozwijający się czlowiek.
Szkolna dojrzałość edukacyjna
Agresywność dzieci.
Leworęczność i zaburzenia lateralizacji.
 

Obraz szkoły w oczach dziecka.

 

Bardzo doniosłym przeżyciem w życiu każdego dziecka wkraczającego w wiek szkolny jest moment przekroczenia progu szkoły. Rozważając sprawy związane z dojrzałością szkolną zazwyczaj bierze się pod uwagę określony poziom różnych sfer rozwoju zapewniający dziecku pomyślny start w szkole. Bardzo często zapomina się o bardzo istotnym punkcie widzenia na sprawę, a mianowicie, że "...nie tylko szkoła stawia przyszłemu uczniowi wymagania, ale i potencjalny uczeń wiąże z pójściem do szkoły swoje oczekiwania, posiada określony obraz szkoły, pewne o niej wyobrażenie".

To jak dziecko widzi szkołę, jak sobie ją wyobraża, jakie mu się kojarzą z nią myśli, czy czuje lęk, obawę, smutek, czy też radość z pójścia do szkoły, duży wpływ ma najbliższe środowisko otaczające dziecko a więc rodzina, przedszkole, znajomi. Środowisko to nastawia w pewien sposób dziecko do przekroczenia progu szkoły. Od charakteru tego nastawienia - jak wcześniej wspomniałam - zależeć będzie, czy dziecko z chęcią i radością oczekiwać będzie pierwszego dzwonka czy też z dozą niepewności i lęku.

Dlatego też my nauczyciele, rodzice, rodzeństwo i najbliższe otoczenie nie nastawiajmy dziecka negatywnie do szkoły strasząc jedynkami, uwagami nauczycielami. Mówmy prawdę o szkole, jaka ona jest, co trzeba robić, aby tych uwag i jedynek nie było i pomagajmy dziecku w jego obawach i niepewnościach, ponieważ przekroczenie progu szkolnego jest dla dziecka bardzo ważną sprawą.

Pozwólmy dziecku zdobywać wiedzę o szkole poprzez słuchanie różnego rodzaju utworów literackich, muzycznych, oglądanie historyjek obrazkowych, plansze o tematyce szkolnej. Warto byłoby, aby rodzice wcześniej wybrali się z dzieckiem do sklepu papierniczego i zakupili przybory szkolne. Najlepiej byłoby gdyby dziecko samo mogło wybrać sobie swój pierwszy piórnik czy długopis. To, co nam dorosłym wydaje się nieistotne i banalne ma istotne znaczenie dla dziecka.

    

Elżbieta Ciesiołkiewicz





Kontakt

Przedszkole Miejskie
Nr 9 w Łodzi
Bracka 51a
91-717 Łódź
tel. 0-42 656 24 06

BIP
BIP
 

AUTORZY STRONY
Redakcja:
Anna Kozłowska
Wykonanie strony:
Michał Lasocki
 

LICZNIK ODWIEDZIN
Liczba odwiedzin:
3834343
od 15.01.2006

Użytkowników online:
1